viernes, 17 de abril de 2009

13 REIVINDICACIONS DE LA PLATAFORMA PER L’ENSENYAMENT PÚBLIC

1) La immediata constitució d’una xarxa pública de 0-3 anys que siga columna vertebral del
país i que en el curs 2009-2010 atenga a tot l’alumnat.
2) Creació de 300 places de llengua estrangera que garantisca que a l’inici del curs 2009-
2010 eixa llengua s’ensenye amb eficàcia en totes les unitats de quatre i cinc anys.
3) Començament i finalització l’any 2009 d’una negociació amb els agents socials i escolars
d’un nou mapa escolar que done resposta a les noves necessitats d’escolarització.
4) Les plantilles reals i necessàries de tots els centres públic s’han adequar a les necessitats
actuals (ja que l’existent xarxa, que s’arrossega des de 1997, s’ha quedat desfasada) i
eixos centres han d’estar constituïts en la seua totalitat per personal docent amb destí
definitiu en el centre.
5) La catalogació lingüística immediata dels llocs de treball de secundària, prèvia negociació
en els àmbits que corresponga.
6) L’efectiva matriculació equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives especials en
tots els centres sostinguts amb fons públics, modificant el Decret pel qual es regula el
procés de matriculació i creant les comissions estables de matriculació de districte o
localitat.
7) Adoptar quantes mesures es consideren necessàries per tal que l’alumnat, quan acabe
l’ensenyament primari, tinga les competències bàsiques per a expressar-se correctament
en les dues llengües oficials i per a comunicar-se en una llengua estrangera.
8) Disseny, execució i avaluació de l’eficàcia de tots els programes que calguen per a
compensar les deficiències de l’alumnat per tal que no abandonen el sistema educatiu
durant les etapes obligatòries i obtinguen el títol de Graduat. Que servisquen d’exemple
els programes de compensatòria: centres que any rere any demanen programes de
compensatòria i ni són places estables, ni tenen professorat estable adscrit a elles.
9) Adopció de mesures motivadores per a què l’alumnat amb titulació de Graduat en
Educació Secundària continue realitzant estudis postobligatoris, sobretot, aquells de
Formació Professional de Grau Mitjà i Superior necessaris perquè siga factible un
desenvolupament econòmic i social sostenible del nostre país.
10) Que siguen cessades totes aquelles persones que estan desenvolupant amb caràcter
temporal funcions d’inspecció per designació directa dels responsables polítics de la
Conselleria d’Educació i se convoque un procés selectiu amb el més escrupolós respecte
als principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.
11) La màxima neutralitat de l’administració i la fi d’actuacions partidistes encaminades a
controlar les juntes directives dels centres escolars.
12) Retirada de l’Ordre d’Educació per a la Ciutadania i paralització de qualsevol procés
administratiu iniciat contra el professorat o juntes directives.
13) Beques de transport i menjador escolar per a l’alumnat d’educació infantil, de batxillerat i
de formació professional, i gratuïtat en tot el procés escolar.

2 comentarios:

  1. Estimada Compañera:

    Estoy seguro que conoces las intenciones de la Concejala de Educación sobre el futuro del Gabinete psicopedagógico. Un grupo de profesores/as creo que han iniciado una campaña de recogida de firmas...pero creo que no es suficiente.
    El Secretario de Organización me ha informado que el próximo lunes va a celebrarse una reunión extraordinaria de la Comisión ejecutiva para tratar el tema. Creo que es momento de que empecemos a recopilar información porque la intención es intentar movilizar a nuestra militancia y coordinarnos con EUPV y Bloc.

    Saludos.

    ResponderEliminar
  2. Sí, conozco la iniciativa y también la he colgado más abajo en este blog.
    Estamos tod@s en la misma línea de actuación y ya me comentó Javier Miralles que tendrían ejecutiva el lunes para coordinar las acciones.

    ResponderEliminar